העמדה לדין - עומדים בפני העמדה לדין?

מצב של העמדה לדין הוא כמובן אינו מצב רצוי או אידיאלי. הרבה חשודים, אשר עומדים בפעם הראשונה מול מצב של העמדה לדין, אינם יודעים כיצד להתמודד איתו בצורה הנכונה וגורמים לעצמם יותר נזק מאשר תועלת. העמדה לדין יכולה לגרור אחריה השלכות רבות, שחלקן יכולות להיות גם חיוביות.

לא בכל סופו של תהליך העמדה לדין נמצא הכלא, וכמובן שלא כל העמדה לדין נגמרת באישום פלילי. העמדה לדין היא למעשה שלב בו מערכת החוק ממצה את הדין עם הנאשם. במקרים מסוימים, העמדה לדין תהווה טקטיקה של המשטרה, על מנת להפחיד את הנאשם, ולגרום לו לעשות טעויות.

התייעצות עם עורך דין פלילי לפני השלב של העמדה לדין, וכמובן במהלכו ואחריו, יכולה לגרום לכל השלב הזה להראות כמו זיכרון רחוק בלבד.

כיצד פועלת העמדה לדין?

ברוב המקרים, העמדה לדין תלווה בבקשה למעצר עד תום ההליכים. תפקידו של עורך הדין מטעם ההגנה הוא לגרום לבית המשפט להבין, שאין מקום לבצע העמדה לדין בגלל חוסר ראיות או בשל אחת ההגנות המופיעות בחוק. למעשה, עורך הדין יכול להתערב גם לאחר שהמשטרה כבר הגישה בקשה להוציא כתב אישום, על מנת ליצור מצב בו התובע משתכנע שאין צורך ממשי בהעמדה לדין.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, העמדה לדין היא כלי שבהרבה מאוד מקרים מתגלה ככלי ריק. תפקידה של המשטרה הוא להוציא את החשוד משיווי משקל, על מנת לגרום לו לעשות טעויות, והעמדה לדין היא רק עוד שלב במטרה הזו. מנגד, תפקידו של העורך דין הוא לוודא, כי הנאשם אינו עושה את הטעויות הללו. בגלל שחשודים רבים אינם מודעים למגבלות של העמדה לדין ולזכויות שלהם, הם נוטים להתקפל בפני הרשויות גם כשאין בכך צורך.

האמת הרגועה

ישנם הרבה מקרים בהם חשודים הודו בעבירות המיוחסות להם, רק משום שפחדו משלב ההעמדה לדין והעימות עם בית המשפט. עורך דין פלילי, אשר מנוסה במקרים של העמדה לדין שלא לצורך, מכיר את השיטות הללו ויודע כיצד להרגיע את החשוד אותו הוא מייצג, על מנת שלא יבצע את הטעויות הללו.

לא כל העמדה לדין מסמנת שישנו כתב אישום מגובש, ובטח שלא מצביעה על אשמתו הוודאית של החשוד. מדיניות התביעה בנוגע אל העמדה לדין משתנה בהתאם לנסיבות, סוג האישום, עברו של החשוד, התנהגותו בזמן המעצר, ראיות שונות הקשורות אליו וכמובן התרשמות מעורך דינו.

קרוב משפחה שלכם עומד בפני העמדה לדין בגין ביצוע עבירה פלילית? חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין פלילי בכדי לקבל ייעוץ וליווי משפטי.
יצירת קשר
052-5070050

להתייעצות עם עורך דין פלילי, מלאו את הפרטים או התקשרו בעל עת!

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*